Friday 4 September 2020

Mirza Manjgo - his experience of being an exchange student at University of Maribor

Mirza Manjgo
Age: 23
Home University: “Dzemal Bijedic” University of Mostar
Host University: University of Maribor, Slovenia
Exchange period: Summer semester 2019./2020.


Razmjena studenata? Otići na razmjenu? Zašto ne?

Odlazak na razmjenu studenata je moja preporuka svim budućim studentima koji žele da šire svoje znanje, upoznavanje drugih ljudi, drugih kultura, drugih religija i mnogo toga. Jedan semestar/pola godine životnog iskustva, sticanja samostalnosti, snalažljivosti u stranoj zemlji.

Ja sam boravio malo više od pola godine u Mariboru, drugom po veličini gradu u Sloveniji. Odabrao sam taj univerzitet odnosno fakultet jer sam ranijih godina bio tu u posjeti i shvatio da ću tu moći proširiti svoje znanje. Radio sam eksperiment za svoj diplomski rad kojeg sam uspješno i odbranio. Pored fakulteta dobio sam poziv i da zaigram za ekipu Maribor Branik jer se bavim košarkom. Još jedno novo super iskustvo, koje smo i proslavili ulaskom u viši rang takmičenja u Sloveniji. Fakultet i košarka zajedno? Upoznao sam tako skoro pa cijeli Maribor, puno puno novih prijatelja. Što se tiče obilazaka Maribor je predivan grad, dosta podsjeća i na Mostar, Drava protiče kroz sred grada, Lent(stari grad) je uz rijeku, narod dosta ispija tu kafu, druželjubiv narod. Geografski položaj Maribora isto omogućava odlazak na izlete i to u super gradove. Tako npr sam posjetio Zagreb (50km), Graz (40km), Ljubljana (100km), Beč (120km), Celje (30km)... Tada dolazi kobni mart. Priča o virusu Covid- 19. dolazi i u Maribor. Život možemo reći stao na mjesec dana, grad pust, uveden izlazak iz kuće samo ako idete u prodavnicu ili apoteku. Gužve, maske, rukavice, period koji bi svak htio što prije zaboraviti. Biti student u Sloveniji je prednost. Imate subvencirane obroke u svim restoranima od strane slovenske vlade, pri najmu stanova imate popuste, ulaznice za kina,muzeje i neka slična mjesta su povoljnija, javni prevoz je jeftin...

Kad se sve sabere, jedno predivno iskustvo uprkos i godini koja nas je snašla. Uspio sam ostati u kontaktu s mnogim ljudima, nije isključeno i da se vratim u Maribor što zbog posla što zbog igranja košarke. Moja preporuka, probajte Erasmus, otiđite na razmjenu, upoznajte nove ljude, možda baš tu obezbjedite svoju budućnost.




No comments:

Post a Comment

Alicia Martinez - her experience of being and exchange student at "Dzemal Bijedic" University of Mostar

Alicia Martinez Age:  22 Home University:  “Dzemal Bijedic” University of Mostar Host University:  University in Ancona, Italy Exchange peri...